Kolekcja adidas EQT, znana również pod nazwą Equipment, to propozycja dla biegaczy, która zadebiutowała na sklepowych półkach w latach 90. ubiegłego wieku. Ten wyjątkowy projekt odcisnął trwały ślad w historii niemieckiego przedsiębiorstwa, założonego w 1949 roku przez Adolfa Dasslera. Po latach adidas zdecydował się przywrócić kultową serię na rynek, nieco ją modyfikując i dostosowując do współczesnych trendów. adidas Equipment to niezwykle ciekawe połączenie nowoczesnego designu, niebanalnych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych oraz bogatej historii.
Udany debiut
Początkowo zielono-czarno-białe kolory były barwami przewodnimi w linii adidas EQT. W czasie reedycji postanowiono zmienić ten motyw i designerzy postawili na czerwień. Kolekcja Equipment została stworzona jako odpowiedź na kolorowe i neonowe modele butów biegowych, jakie regularnie trafiały do sklepów w latach 90.. W butach EQT znaczenie miało nie tylko przemyślane zestawienie kolorów, ale również minimalistyczna cholewka, której jednym z elementów rozpoznawczych był płasko przylegający do stopy język. Taka sylwetka prezentowała się dość skromnie w porównaniu do przedstawicieli trendów tamtego okresu. Jak się później okazało, kolekcja była strzałem w dziesiątkę ze strony firmy adidas. Seria EQT szybko podbiła serca znawców sneakersów.
Przemyślana strategia
Pojawienie się EQT na rynku nie było dziełem przypadku, a skrupulatnie zaplanowanej strategii. EQT to skrót od angielskiego słowa „equipment”, które oznacza „sprzęt” lub „wyposażenie”. Taka nazwa miała spełniać założenie niemieckich projektantów, że bez odpowiedniego wyposażenia trudno jest uprawiać jakąkolwiek dyscyplinę sportową. Wobec tego kolekcja EQT miała stać się profesjonalnym wyposażeniem dla biegaczy. W EQT każdy element jest przemyślany w stu procentach i każdy z nich ma wspierać komfort użytkowania oraz uatrakcyjniać look osoby korzystającej z tego obuwia.
Zmiany na lepsze
adidas EQT zawitały w portfolio firmy w bardzo kluczowym dla niej momencie. W latach 90. funkcjonowanie przedsiębiorstwa ulegało zmianom. Pojawiło się między innymi nowe logo, które dziś każdy rozpoznaje z daleka. Modyfikacjom uległa również filozofia marki, wedle której zaczęto kłaść jeszcze większy nacisk na komfort, nieszablonowość, praktyczność i solidność. Zmiany te stały się pewnego rodzaju symbolem serii Equipment. Od razu po debiucie buty przyciągały uwagę niekonwencjonalnym designem, który sprawiał, że produkt zdecydowanie wyróżniał się wśród konkurencyjnych propozycji.
Przejściowe kłopoty
Linia Equipment zaliczyła w swojej historii zarówno wzloty, jak i upadki. Najgorszy okres dla tej serii przypadł na lata 2011-2015, gdy o butach adidas EQT mówiono rzadko i niechętnie. W sposób znaczący przełożyło się to na sprzedaż produktów, co skutkowało spadkami w wynikach finansowych firmy adidas. Cztery lata stagnacji linii nie podcięły skrzydeł przedsiębiorstwu założonemu przez Adolfa Dasslera, które podjęły się pracy ponownego spopularyzowania kolekcji Equipment.
Rok linii Equipment
W 2017 roku adidas mocno skupił się nad rozwojem serii Equipment, dzięki czemu sklepowe półki zapełniły się nowymi kolekcjami ubrań i obuwia. Bazujące na sportowym DNA buty odniosły ogromny sukces w kategorii mody lifestylowej. Wszystkie premiery spotkały się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony sneakerheadów oraz miłośników streetwearu i casualowych trendów. W trakcie reaktywacji serii odświeżono znane klasyki oraz zaprezentowano zupełnie nowe projekty w futurystycznym wydaniu. Jednym z najciekawszych projektów w rozbudowywanym portfolio adidas Equipment okazał się model EQT Support 93/17. Dla młodszych fanów niemieckiej marki zaskoczeniem może być, że pomysł na tak nowoczesny design narodził się w latach 90. poprzedniego wieku.
adidas EQT dziś
Obecnie buty adidas EQT nadal pozostają znakomitym wyposażeniem sportowym, choć większą popularnością cieszą się jednak w kategorii lifestylowej. Miłośnicy mody ulicznej, casualu oraz sneakerheadzi bardzo chętnie uzupełniają obuwiem z tej serii swoje stylizacje. Buty dostępne są w różnorodnych fasonach i wariantach kolorystycznych, a designerzy ciągle pracują nad nowymi projektami.